Thursday, June 18, 2009

Kenapa Prasekolah?


Mendidik kanak kanak memang menjadi cita-cita saya sejak kecil. Tak sangka pula saya dapat juga mencapainya dikala ini. Memang seronok melihat perkembangan kanak-kanak dari dia tak tahu membaca sehinggalah dia dapat membaca dengan lancar. Juga saya dapat membentuk sikap-sikap kanak menjurus kepada sikap yang baik. Rasa bangga dan puas bila melihat kanak kanak yang kita didik berkembang potensinya.
Atas dasar cintanya saya pada dunia pendidikan awal kanak-kanak maka saya bertekad untuk menyambung pelajaran saya di peringkat Sarjana Pendidikan Awal Kanak-Kanak di UM. Pada mulanya agak berbelah bagi samada nak terima ke tidak tawaran tersebut, ye lah takut tak terbawa pula dengan komitmen kerjaya sebagai guru. Tapi atas dorongan suami, saya telahpun berada di tahun akhir pengajian. Syukur alhamdulillah.
Bagi saya potensi bidang pendidikan awal kanak-kanak memang amat baik kini. Kerana dengan adanya program PERMATA yang telah dilancarkan, maka pendidikan awal kanak-kanak di Malaysia telah diberi penekanan yang sewajarnya. Bagi anda diluar sana ceburilah bidang ini.

1 comment:

  1. Gua nak jemput lu makan kenduri kat blog gua.
    Ikut baca doa lagi bagus.

    Kalo nak follow pun takpa.

    Blog gua tu dh tak seimbang,ramai dah berat ke belah punk.

    ReplyDelete